Strategia rozwoju spółki Kruzik4x4 Tripology Ltd
1.Perspektywa finansowa
Celem finansowym na lata 2023-2028 jest akumulacja kapitału. Spółka planuje odłożyć na kapitale zapasowym minimum 2 miliony PLN. W tym celu spółka przystąpiła do tzw. estońskiego CIT – ryczałt od dochodów spółek. Firma Kruzik 4×4 Tripology nie planuje wypłacać dywideny z zysków w latach 2023-2028 i cały zysk przeznaczać na kapitał zapasowy.
2. Perspektywa rynku
Spółka prowadzi działalność głównie usługową, ale analizuje perspektywy rozszerzenia aktywności o handel (komercjalizacja własnej oferty tras turystycznych 4×4 – sprzedaż w oparciu o platformę tripology.pl) i produkcję (spółka nie wyklucza prowadzenia prac badawczo-rozwojowych w zakresie tworzenia prototypów nowych rozwiązań dla rynku akcesoriów 4×4 oraz vanlife). Aktualnie większość przychodów spółka generuje z działalności szkoleniowej (pozostałe formy edukacji dorosłych w zakresie technologii informatycznych i komputerowych). Docelowa działalność usługowa będzie polegać na organizacji wyjazdów turystycznych samochodami wyprawowymi 4×4. W związku z tym, że działalność ta jest reglamentowana przez państwo – spółka w latach 2023-2028 przygotowuje się do uzyskania koncesji na prowadzenie działalności turystycznej. Przygotowanie polega na odłożeniu na kapitale zapasowym 2 mln PLN w celu zabezpieczenia interesów klientów spółki; opracowaniu w latach 2023-2028 bazy autorskich tras wyprawowych 4×4 do różnych ciekawych miejsc na świecie (zbudowanie oferty) oraz zakupie i wyposażeniu wyprawowym co najmniej kilku pojazdów 4×4, które następnie będą odpłatnie wypożyczane klientom.
Większość klientów spółki docelowo stanowić będą osoby fizyczne (wyprawy 4×4). Uwzględniając interesy klientów spółka planuje korzystać ze zwolnienia podmiotowego z VAT i w ten sposób dostarczać klientom tańszą usługę. Spółka na bieżąco monitoruje limit zwolnienia z VAT (od przychodów podlegających limitowi zwolnienia).
Zidentyfikowana konkurencja działająca w tej samej branży wyprawowej: offroadtraveller.pl; przygody4x4.pl; adrenalinka.pl; nomads4x4.eu; x-plore4x4.pl; bezdroza4x4.pl. Link do Benchmarku4x4.
3. Perspektywa nauki i rozwoju
Od października 2023 roku do listopada 2024 spółka zatrudniała czterech pracowników. W planach na lata 2025-2028 jest utrzymanie zatrudnienia na poziomie co najmniej trzech osób w przeliczeniu na pełne etaty. Główne prace badawczo-rozwoje będą ukierunkowane na budowę szerokiej oferty wyprawowej 4×4. Wiąże się ze zwiększonymi kosztami wyjazdów zagranicznych, których celem będzie zbudowanie oferty (trasy off-road 4×4 oraz miejsca biwakowe: dzikie/hotele/campingi). Równolegle spółka kładzie duży nacisk na inwestycje w park maszynowy 4×4 i jego niezawodność. W uzasadnionych przypadkach spółka rozważy dofinansowanie szkoleń pracowników – jeżeli szkolenia te będą miały przełożenie na zwiększenie lub chociaż zabezpieczenie źródeł przychodów.
4. Perspektywa procesów wewnętrznych
Struktura zatrudnienia styczeń 2025: prezes spółki, który koordynuje całość działań spółki , szefowa biura (księgowość, HR, administracja, prace operacyjne) szef IT (strona www, administracja software i hardware, prace operacyjne) oraz dedykowany pracownik operacyjny. W planach na lata 2023-2026 jest utrzymanie struktury zatrudnienia w oparciu o kryterium określone w art 28j ust 1 pkt 3 lit b ustawy CIT. Spółka planuje rozwój infrastruktury informatycznej zgodnie z bieżącymi potrzebami spółki (software – oprogramowanie, hardware – smartfony, komputery, routery). Spółka planuje dalej korzystać z dotychczasowego oprogramowania księgowego: Ognik Premium.
5. Public Relations
W związku z bardzo rozbudowaną cenzurą panującą w tzw. „mediach społecznościowych” spółka podjęła decyzję o komunikacji z klientami poprzez własną stronę internetową: www.tripology.pl. W ten sposób uniknięto cenzury oraz zapewniono bezpośredni i bezpieczny środek komunikacji z klientami spółki. Dodatkowo spółka prowadzi kanał na platformie Youtube: Kruzik4x4 Tripology, na którym umieszczane są różne materiały promocyjne. Mając jednak świadomość, że gigant technologiczny, właściciel platformy Youtube, może jednostronnie zamknąć Spółce kanał, podjęto decyzję o uruchomieniu kanału zapsowego na platformie Telegram.
6. Planowane inwestycje
a) ruchomości: auto terenowe Mercedes G-Wagen 4×4² – modyfikacja i adaptacja na mobilne biuro;
b) nieruchomości: nowa siedziba spółki;
c) nieruchomości: własna baza turystyczno-noclegowa.
PLAN STRATEGICZNY 2023-2028
Cel finansowy: 2 000 000 PLN na kapitale zapasowym do końca 2028 roku.
Cel operacyjny: zbudowanie oferty tras 4x4 po Europie i Azji do 2028 roku
Polska
Niemcy
Francja
Austria
Węgry
Czechy
Albania
Czarnogóra
Szwecja
Polska
Niemcy
Francja
Anglia
Walia
Dania
Szwecja
Czechia
Polska
Czarnogóra
Grecja
Turcja
Gruzja
Litwa
Łotwa
Estonia
Polska
Rosja
Kazahstan
Kirgistan
Uzbekistan
Polska
Białoruś
Niemcy
Szwajcaria
Rosja
Polska
Austria
Czechy
Węgry
Rumunia
Strategia HR: Poziom zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty
2.0
3.2
3.0
3.0
4.0
4.0
Strategia w podatku CIT: utrzymanie spółki w reżimie citu estońskiego 2023-2026, mały podatnik 2027-2028
Strategia w podatku VAT: trzystopniowa implementacja podatku VAT
Podatnik zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 i 9.
Brak rejestracji do VAT UE
Podatnik zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 i 9.
Podatnik zarejestrowany do VAT UE
Podatnik VAT czynny
Podatnik zarejestrowany do VAT UE
